Jak zmotywować się do ćwiczeń?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Nie masz pojęcia, jak zmotywować się do ćwiczeń? Podjadasz między posiłkami i poddajesz się zanim skończysz trening? Spróbuj za każdym razem przypomnień sobie po co robisz to, co robisz. W jakim celu ćwiczysz i jesteś na diecie, jaki efekt chcesz osiągnąć? Jak będzie wyglądało Twoje ciało i jaką będziesz osobą, gdy udało Ci się zrealizować plan.

Jak zmotywować się do ćwiczeń? Pytaj „po co mi ten stan?”

Pytaj się po co Ci negatywne emocje związane z ćwiczeniami i chwile słabości.

Jeśli wydaje ci się, że nie można manipulować w taki sposób swoimi emocjami, zastanów się. Czy aktywista polityczny, który zaczyna myśleć obsesyjnie o wadach systemu nie używa gniewu w celu zmobilizowania się? Czy aktor przypominający sobie najgorsze chwile w swoim życiu nie używa smutku w celu podniesienia swojej wiarygodności. Czemu ty nie mógłbyś zadać sobie pytanie czy w spokojny dzień, gdy masz w planie jogging i siłownię warto jest czuć zniechęcenie? Co ono Ci właściwie daje?

Może okazać się, że niektóre stany jak frustracja (która ma na celu pobudzić cię do działania) gdy musisz przestrzegać zasad zdrowej diety, nie dają ci nic poza podniesionym poziomem adrenaliny, irytacją w pracy, w domu, problemami z zaśnięciem.

Poczucie urazy może być komunikatem wysłanym przez mózg, który chce żebyś wiedział, że czujesz się niedoceniony. Nie ignoruj tego. Przyjmij do wiadomości tę informację i poczuj, że jeśli już wiesz, co jest nie tak, możesz porzucić ten stan. Nie jest ci już potrzebny.

To nie jest proste, w zasadzie to jedna z najtrudniejszych, ale także najbardziej przydatnych umiejętności, jakie możesz nabyć. W momencie, w którym przestaniesz odczuwać niechęć czy smutek bo uznasz, że zwyczajnie nie jest ci już potrzebny, poczujesz pełną kontrolę nad swoim życiem emocjonalnym. Większość ludzi twierdzi, że natykając się na przykre uczucia zwyczajnie czekają aż one przejdą. Umiejętność rozpoznawania, kontrolowania i czerpania wiedzy ze swoich emocji jest więc czymś niesamowicie rzadkim. A przecież to tylko kwestia wiary w swoje możliwości i samoobserwacji. Jeśli więc chcesz wiedzieć, jak zmotywować się do ćwiczeń z naprawdę dużą skutecznością, musisz zwracać uwagę na to, co czujesz i zmieniać te niepotrzebne stany emocjonalne.

Zadanie: gdy następnym razem się zdenerwujesz, gdy będziesz czuł, że od frustracji pęka ci głowa zadaj sobie pytanie: co osiągnę dzięki tym emocjom? Przez chwilę zastanów się jak będzie wyglądała reszta twojego dnia. Jeśli scenariusz będzie uwzględniał Ciebie rozczarowanego swoją postawą, wściekłego, że opuściłeś trening, może warto przestać odczuwać niechęć? Czy tak właśnie chcesz spędzić ten dzień? Czy nie lepiej od razu przejść do momentu, w którym czujesz się zmotywowany i w końcu idziesz na siłownię i wybierasz pomidora zamiast kanapki?

Zawsze pamiętaj o ostatecznym stanie, jak na przykład euforia biegacza czy zwyczajne zadowolenie z siebie. Te emocje i myślenie o przyszłości powinno wpływać na Twoje zachowanie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*